Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Ingo - 15 juli 2009 21:44

Slutade jobbet lite tidigare i dag  och då tänkte jag att jag monterar startmotorn men det visade sig att det nya svänghjulet hade lite för stor diameter CA2mm detta innebär att muttern som sitter överst på startmotorn tar i pluss att startdrevet bottnar i startkransen så det kärvar men jag löste det tillfäligt genom att luta startmotrn en anig så jag kunnde testa.Så nu blir det att tamed det till jobbet och svarva ner det en aning .Tyckte inte märkningarna stämde med det gammla hjulet så jag tog ur ettans stift och kollade var jag hade öd och ställde in pilen på fördelaren och provade,inte ett liv flyttade en kugg lika död en kugg till osv osv inte ett liv demonterade det nya hjulet satte dit det gammla som jag viste hur märkningarna skulle vara  så nu blev det ryckstart igen men den var lika död

viste inte att jag kunde så många svordomar.Nu åker skiten in i garaget tänkte jag och började plocka ihop verktyg som var utsprid i båten då såg jag att bensin slangen inte var monterad satte dit elstarten igen och den startade  då kunde jag inte hålla mig för skratt.

Höjt


Startmotorn monterad



Tilfäligt tändnings lås i väntan på ett med nyckel





Ovido - Quiz & Flashcards