Alla inlägg under februari 2010

Av Ingo - 12 februari 2010 21:12

egentligen har jag inget att blogga om men kan väl skriva några rader, i kväll gör jag inget specielt mer än att jag sitter och lyssnar på radio gagnef avnjuter en kall Grolsch.Men i morgon då ska jag ta mig an ett fin jobb då ska jag rensa ett avlopp endera har det frusit eller så är det fult av ski.... så i dag är det trevligare än i morgon så nu vet ni ungefär hur min helg är upplagd .om det fins intresse för hur det går med avloppet i morgon kan ni få mera detaljer i morgon ,Nej nog med skitprat

Hade

Höjt

Av Ingo - 5 februari 2010 23:19

Var på jobbet som vanligt igår, Skulle åka hem på lunchen som är kl 12.30 för att släppa ut hundarna men kl12.24 börjar min person sökare pipa texten på sökaren var trafikolycka,flera fordon ,lastbil ok tänkte jag får åka hem till hundarna när vi är klar på olycks platsen drog till brandstationen fick mera info det var ett tankbils släp som vält när vi kom fram på plats visade det sig att släpet lagt sig på sidan men som tur var dämpade snön så det blev inget läckage fån tanken.Först blev beslutet att lyfta släpet med luftkuddar så vi rekvirerade en tung bärgare och en bil med kuddar men tungbärgaren befann sig på annat uppdrag så vi skulle få vänta men lyft kuddarna kom så lyfningen på börjades men när vagnet lyftes lite upptäcktes att vagnen var så pass deformerad på under sida så lyftnin med kuddar avbröts på grund av att det är tidskrävande och vagnen var ändå skadad så vi beslutade att borra hål i varje skott på tanken och göra en överpumpning till en annan tank bil som fans på plats men att sitta uppe på en rund tank som är svin hal för att pumpa 30 kubik disel var ingen höjdare vill jag lova.Sen när vagnen var tom kunde tungbärgaren dra upp den .  Nu var det ju så lyckligt att min sambo kom hem kl16.00 då var vovarna väldigt kissnödig själv kom jag hem 19.00


  


synen som mötte oss när vi kom fram.



    


 En kolega skottar bort lite snö för att få en över blick om det kan finnas läckage.



  

 En extra koll av ev läckage.



  


 Lyftning med lyftkuddar förbereds

Ovido - Quiz & Flashcards